2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 9.SINIF ÖĞRENCİ KAYITLARI

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 9.SINIF ÖĞRENCİ KAYITLARI

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 9.SINIF ÖĞRENCİ KAYITLARI

29.07.2024 1134

KAYIT TARİHLERİ


■2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ KAYITLARI 29.07.2024 Pazartesi ile 09.08.2024 Cuma tarihleri

arasında, Okulumuz Gültepe binasında gerçekleştirilecektir.

 

■Kayıt için gelecek velilerimizin öğrencinin 2 adet fotoğrafı ve Nüfus cüzdanı ile hafta içi her gün saat 10:00-15:00 

saatleri arasında müracaat ederek kayıt işlemlerini gerçekleştirebilirler.

 

■12.08.2024-23.08.2024 tarihleri arasında, nakil başvurusunda bulunup, nakli gerçekleşmeyen öğrencilerimizin

kayıtları yapılacaktır. 

 

Sayın veli;

Profilo Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ailesine, öğrenciniz ve sizlerde anne-baba olarak hoş geldiniz.

Bu önemli süreçte sizlerin yanında olmaktan ve sizlere destek olacak olmaktan dolayı mutluyuz. Okulumuz köklü bir geçmişi olan, mezunları ile ülkemize büyük fayda sağlamış ve gelecek nesillerin, eğitim yolu ile yollarına ışık tutmak amacıyla 84 öğretmen ve idarecisi ile 1989 yılından beri vatandaşlarımıza hizmet etmektedir. 

4 yıllık bu süreçte tek amacımız, öğrencinizin kendi ayakları üzerinde durabilen, Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, vatanına ve milletine faydalı bir birey ve mesleğinde kendisini yetiştirmiş yetkin bir kişilik olarak hayata atılmasıdır.

Eğitimin sadece okula yüklenmiş bir sorumluluk olmaktan öte, Veli-Okul-Öğrenci iş birliği ile başarı hedefine ulaşacağına inanıyoruz. Yeni bir yola girdiğiniz bu süreçte, sizlere rehber olması ve eğitim-öğretim faaliyetlerimizin daha verimli olması için sizlerin ve öğrencilerimizin dikkate alması gereken hususların altını çizmek istiyoruz. Takdir edersiniz ki, eğitim bir süreç işidir. Bu sürecin içerisindeki tüm paydaşların gerekli özeni göstermesi, üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmesi, hedeflenen başarının hayata geçirilmesi noktasında elzemdir. Ekteki evrakta yer alan hususlara gerekli özeni göstermeniz, öğrencinizin başarıya ulaşmasında kilit öneme sahiptir.

İş bu belge ile tarafınıza kurum kuralları ve dikkat edilecek hususlar tebliğ edilerek sorumluluklarınız hatırlatılmaktadır. Kurallara aykırı durumların gerçekleşmesi durumunda, ikinci bir tebliğe gerek olmadan gerekli yönetmelik ve kuralların uygulanacağı hakkında bilgilendirilmektesiniz.

Sizlere tekrar ailemize hoş geldiniz diyor ve öğrencimize başarılar diliyoruz.

 

MEVZUAT VE OKUL KURALLARI İLE İLGİLİ DİKKAT ETMENİZ GEREKEN KURALLAR VE VELİ SORUMLULUKLARI

 

1.       Okulumuz deprem sebebiyle, 2023 Şubat ayı itibari ile kültür derslerini gerçekleştirmek için Gültepe’deki binasına taşınmış ve ikili eğitime geçmiştir. Meslek derslerimizi ise halen Kağıthane’de bulunan okulumuzun eski yerleşkesinde ki, yeni atölye binasında gerçekleştirmekteyiz. Bu çerçevede öğrencinizin bulunduğu sınıfın programına göre, öğrenciniz haftanın 4 günü Gültepe binamıza gelerek kültür derslerini işleyecek, 1 günü ise Kağıthane’deki binamıza giderek meslek derslerini işleyecektir. 9.sınıflarımız, Gültepe binamızda sabah saat 07.30’da, Kağıthane binamızda ise 08.10’da eğitime başlayacaktır. Gültepe binamızda 12.40 itibarı ile, Kağıthane binamızda ise 14.10’da eğitim bitecektir. Günlük giriş ve çıkış saatleri 1 saat ileri ya da geri gelebilecektir. Okulumuz ders başlangıç saatleri, sınıfların haftalık ders programları okul internet sitesinde (https://profiloatl.meb.k12.tr), e-okul internet sitesi (https://e-okul.meb.gov.tr) ve uygulamasında yer almaktadır. Düzenli aralıklarla belirtilen kaynakları takip etmelisiniz.

 

2.       Okulumuz Merkezi Yerleştirme (LGS Sınavı) ve Yerel Yerleştirme (Diploma Puanı) ile öğrenci almaktadır. Merkezi yerleştirme (LGS Sınavı) ile okulumuza kayıt olan öğrencilerimiz ATP Programına kayıt olurlar ve kayıt esnasında bu öğrencileri alanları ve okuyacakları yabancı dil bellidir. Yerel Yerleştirme (Diploma Puanı) ile yerleşen öğrencilerimiz AMP Programına kayıt olurlar. Bu öğrencilerimiz okulda Bilişim Teknolojileri ya da Elektrik/Elektronik Teknolojileri alanlarından birisini Eylül ayının son haftası, E-okul internet sitesinden erişime açılacak sayfadan tercih edeceklerdir. Diploma puanı ve talebe göre sistem sıralama yapacak ve öğrenci bir alana yerleştirilecektir. Ekim ayı itibarı ile öğrencilerin okuyacakları alanlar sistem tarafından belirlenerek e-Okul sisteminde görüntülenecektir. Tercih yapmayan velilerin öğrencileri, alan kontenjanlarına göre sistem tarafından yerleştirilecektir. Yerleştirmeler yapıldıktan sonra herhangi bir şekilde değişiklik yapılamamaktadır. Bu sebeple mağduriyet oluşmaması için konuya gerekli önemi gösteriniz.

 

3.       Öğrencinizin okula geliş düzenini takip etmeli ve aksamayacak bir şekilde öğrencinizin okula devamını veli olarak kontrol etmelisiniz. Okula düzenli bir şekilde gelmek öğrencinizin, bunu takip etmek ise sizlerin sorumluluğunuzdadır. Öğrenci okula belirtilen saatlerden en az 10 dk. önce gelmelidir. Öğrencinizin sabahtan ilk derse 10 dk’dan fazla sürede geç kalması durumunda, ders öğretmeni tarafından sisteme geç kaldığı bilgisi işlenmektedir. Bu tür geç kalmalar sistemde “G” ifadesi ile görüntülenecektir. 5 geç kalma, sistemde 0,5 gün devamsızlık artışına sebep olmaktadır.

 

 

4.       E-okul uygulamasını mutlaka akıllı telefonunuza yükleyiniz. Uygulamadan ya da internet sitesinden, günlük olarak sisteme işlenen devamsızlık ve geç kalma bildirimlerini takip etmeniz gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerin sınav tarihleri ve notları da uygulama üzerinden takip edilebilmektedir. İlgili yönetmelikler gereği, velinin yapılan devamsızlıklar ile ilgili en geç 5 iş günü içerisinde, zorunlu hallerde ise okul kararıyla 20 iş günü içerisinde, okul yönetimine yazılı dilekçe ile bilgi vermek zorundadır. Konu ile ilgili ayrıca tarafınıza teslim edilecek “Orta Öğretim Kurumları Yönetmeliği” devam-devamsızlıklar ile ilgili maddeleri, daha sonra mağduriyet oluşmaması için lütfen inceleyiniz. Kısaca öğrencinizin okula bilgi vermeden en fazla 10 gün devamsızlık yapabileceğini, bilgi vermeden 10 günden fazla devamsızlık yaparsa sınıf tekrarına kalacağını biliniz. Velilerimiz öğrencilerin devamsızlıkları ile ilgili en fazla 10 gün için, yasal süreler içerisinde Veli İzin Dilekçesi verebilmektedir. Ayrıca hastalık durumları için de 10 gün için, yasal kurumlardan alınmış Doktor Raporlarını yine yasal süreler içerisinde teslim edebilecektir. Toplamda 10 gün Özürsüz, 10 gün Veli İzin özürü ve 10 günde Doktor Raporu özürü ile 1 eğitim-öğretim yılı içerisinde bir öğrenci en fazla 30 gün devamsızlık yapabilecektir. 30 günün üzerinde devamsızlık yapan öğrencilerimiz ders notları ne olursa olsun sınıf tekrarına kalacaklardır.  Tam gün yapılan devamsızlıklar sistemde 1 gün devamsızlık artışına sebep olmaktadır ve e-okul sisteminde “D” ibaresi ile görüntülenecektir. Ayrıca gün içerisinde 3 saatten fazla derse girmeyen öğrenciler, Tam gün devamsız sayılırlar ve sistemde “D” ibaresi ile bu devamsızlıkları takip edebilirsiniz.

 

5.       Ders zili çaldığı zaman, her öğrencinin vaktinde sınıfta olması gerekmektedir. Her ders öğretmeni, ders zili çaldıktan sonra çalan ikinci bir öğretmen zili ile derse girmektedir. Bu dakikadan sonra sınıfta bulunmayan öğrenciler, öğretmen tarafından sisteme devamsız olarak işaretlenmektedir ve bu devamsızlıklar öğrencinin toplam devamsızlığına 0,5 gün devamsız olarak eklenmektedir. Bu tip durumlarda öğrenci okulda olmasına rağmen yok yazılmaktadır. Bu tür devamsızlıkları e-okul sisteminde “SY” ibaresi ile görüntüleyebilirsiniz.

 

6.       Öğrencilerin okula, yönetmelikler ile belirlenen kurallar dahilinde devam edebileceklerini unutmayınız. Kurallar, unutmayınız ki hayatın her evresinde bulunmakta, ayrıca toplu yaşamda kaliteyi arttırmak ve düzenin sağlanması için de zorunludur. Öğrencilerin okula gelirken, okul idaresi tarafından belirlenmiş okul kıyafeti giyerek gelmesi zorunludur. Okul kuralları, yönetmelikler ile belirlenen disiplin kararları ile taahhüt altına alınmaktadır.  Gerçekleştirilecek kontrollerde kural dışı bir durum belirlenir ise sizlere mutlaka bilgi verilecektir. Kural dışı durumun devam etmesi ve önlem alınmaması durumunda ise yönetmeliklerin uygulanacağını unutmayınız.

 

7.       Öğrencilerin ders takibini yapabilmek için okula, derslerde ihtiyaç duyulan, defter, kitap vb. ihtiyaçları eksiksiz bir şekilde tamamlayarak, derslere katılım göstermesi gerekmektedir. Ders kitapları 15.09.2024-15.10.2024 tarihleri arasında, öğrencilere okulumuz tarafından dağıtılacaktır. Ders kitaplarının kaybedilmemesi ve sene sonunda okula geri teslim edileceğini unutmayınız. Kaybedilmesi durumunda öğrenciye 2.bir kitap dağıtılmayacağını unutmayınız.

 

8.       Okulumuzda yönetmelikler gereği öğrenciler cep telefonu kullanamamaktadır. Okula telefon ile gelecek öğrencilerin telefonlarını ilk ders saatinde öğretmenlerine teslim etmesi gerekmektedir. Geç kalan öğrenciler derse girdikleri ilk ders saatinde telefonlarını öğretmenlerine teslim etmekle yükümlüdürler. Kurallara uymayan öğrenciler ile ilgili, “Ödül ve Disiplin Yönetmeliği’nin” ilgili maddeleri ile işlem yapılacağını unutmayınız.

 

 

M.E.B. Orta Öğretim Kurumları Yönetmeliği

Devam-Devamsızlık ile ilgili Maddeler

 

Geç Gelme

MADDE 35-(Değişik: RG-13/9/2014-29118) (1) (Değişik: RG-16/9/2017-30182) Geç gelme birinci ders saati için belirlenen süre ile sınırlıdır. Ancak her beş defa geç kalma yarım gün devamsızlıktan sayılır. Bu sürenin dışındaki geç gelmeler devamsızlıktan sayılır.

(2) Geç gelen öğrencilerin derse alınma şekli ve süresi ders yılı başında öğretmenler kurulunca kararlaştırılarak veli ve öğrencilere duyurulur.

Devam-Devamsızlık

MADDE 36- (1) Okula devam zorunludur. Veliler, öğrencilerinin okula devamını sağlamakla yükümlüdürler. Millî Eğitim Temel Kanununun 26.maddesi gereğince okul yöneticileri, millî eğitim müdürleri ve mahalli mülki idare amirleri öğrencilerin okula kayıt ve devamıyla ilgili gerekli tedbirleri alırlar.

(2) Uygulamayla ilgili olarak;

a) (Değişik: RG-1/9/2018-30522) Devamsızlık yapan öğrenciler, ders öğretmeni tarafından yoklama fişine, ilgili müdür yardımcısı tarafından da e-Okul/e-Mesem sistemine işlenir. b) (Değişik: RG-1/7/2015-29403) Günlük toplam ders saatinin 2/3 ü ve daha fazlasına gelmeyenlerin devamsızlığı bir gün, diğer devamsızlıklar ise yarım gün sayılır.

(5) (Değişik: RG-8/9/2023-32303) Devamsızlık süresine ilişkin hususlar şunlardır:

a) Devamsızlık süresi özürsüz 10 günü, toplamda 30 günü aşan öğrenciler, ders puanları ne olursa olsun başarısız sayılır ve durumları yazılı olarak velilerine bildirilir.

(6) (Değişik: RG-1/7/2015-29403) Öğrencinin devamsızlığıyla ilgili velisine yapılacak tebligat işlemleri, ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda posta, e-Posta ve/veya bilişim araçlarıyla yapılır.

 

(7) (Değişik: RG-1/7/2015-29403) Öğrencinin devamsızlık yaptığı süreye ilişkin özür belgesi veya yazılı veli beyanı, özür gününü takip eden en geç 5 iş günü içinde okul yönetimine velisi tarafından verilir ve e-Okul sistemine işlenir. Zorunlu hallerde özür belgesinin teslim süresi okul yönetimince 20 iş gününü aşmamak üzere uzatılabilir.